מילות מפתח שליליות (Negative Keywords)

מערכת הפרסום של גוגל (בעבר הייתה נקראת גוגל אדווארדס וכיום גוגל אדס) הינה מערכת הפרסום המובילה בעולם האינטרנט ויש יאמרו גם מחוץ לאינטרנט – בכל הנוגע לערוץ שיווק ופרסום אפקטיבי לעסק. בשל מידת הפופולריות של מנוע החיפוש של גוגל כל אחד רוצה להופיע בתוצאות הראשונות לביטויי חיפוש הקשורים בעסק, בין אם במסגרת פרסום ממומן של גוגל ובין אם במסגרת הקידום האורגני של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. משאת נפשו של כל משווק דיגיטל הוא לייצר קמפיין פרסום רווחי, יעיל ומקצועי עבור הלקוח שלו. כדי להגיע לקמפיין פרסום שכזה שמכניס יותר פניות ויותר הכנסות – צריך לנהל את הקמפיין בצורה מקצועית, לבצע שינויים ושדרוגים למסע הפרסום תוך כדי תנועה וכמובן לבצע מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ועוד. 

מעט רקע על ניהול קמפיין בגוגל ואיך זה קשור לביטויי מפתח:

קמפיין ממומן הוא קמפיין שבו אתם, כמפרסמים, משלמים לגוגל כדי שיציג אתכם בתוצאות החיפוש הממומנות בגוגל. גוגל מצידה מנהלת את המערכת בסגנון מכירה פומבית (כביכול מי שמציע יותר מופיע גבוה יותר בתוצאות) אולם מתייחסת גם לפרמטרים נוספים הקשורים לרלוונטיות המודעה שלכם, אחוזי הלחיצה על המודעה, אמינות המפרסם ועוד. כל אלה הם מדדים המושפעים מביצועי הקמפיין שלכם ומשפיעים על המוניטין שלכם, של הקמפיין שלכם ושל המודעות שלכם. בהתאם למדדים אלו גוגל תוריד/תעלה את העלות לקליק עבורכם ותציג אתכם יותר/פחות בתוצאות ובאזורים טובים המקבלים גם חשיפה טובה. המודעות שלכם יופיעו בהתבסס על ביטויי מפתח אותם יקישו הגולשים בגוגל כדי לחפש נושא מסוים. זה יכול להיות מוצר, שירות או ביטוי מפתח שקשור למשהו אחר. כאשר מדובר בביטויים הרלוונטיים עבורכם – אתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע עבור אותו ביטוי אולם כאשר ביטוי המפתח הוא כללי מדי, אינו קשור ספציפית לשירות שאתם מספקים או שמדובר בביטוי שלא מניב לכם רווחים – אתם תרצו לשים אותו ברשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין.

מהי מילת מפתח שלילית וכיצד היא עשויה להשפיע על הקמפיין שלנו?

אז בואו נסביר כעת בפשטות את הנושא של מילות מפתח שליליות. אמרנו שכדי שהמודעות שלנו יופיעו צריך שהן יתבססו על ביטויי מפתח שגולשים יחפשו ובהם נרצה שהביטוי יופיע נכון? לדוגמה: אם אתם עורכי דין המספקים שירות בתחום דיני עבודה, דיני משפחה ומקרקעין – אלו יהיו ביטויים שכאשר הגולשים יחפשו אותם – לבטח תרצו להופיע בתוצאות כיוון שיש סיכוי גבוה שהגולש מחפש עורך דין בתחום ולכן יש סיכוי גבוה שאם דף הנחיתה/האתר שלכם ממירים היטב אז תוכלו ליהנות מיותר פניות ויותר לקוחות. 

כאשר ביטויי המפתח ממוקדים – אחוז הלחיצה על המודעה (CTR) עולה, מדד הרלוונטיות של המודעה עולה וגם המוניטין של המפרסם עולה כיוון שהוא מציג מודעות רלוונטיות עם אחוזי לחיצה גבוהים. גוגל תפחית עבורכם את העלות לקליק ותהיה יותר נכונה להציג את המודעות שלכם כיוון שמה שהיא רוצה זה להציע לגולשים שלה את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורם. 

אך מה קורה אם הלקוח יחפש מונח כללי מדי או מונח קרוב בשירות שאתם לא מספקים?

מילת מפתח שלילית הינה מילת מפתח שאינה ממוקדת מספיק ועשויה לגרום לכם לבזבז כסף רב עבור גולשים שאינם באמת צריכים את השירות שלכם. מערכת הפרסום של גוגל עובדת בשיטת PPC – כלומר תשלום לפי קליק. המנגנון הוא מאוד פשוט – עבור כל שאילתת חיפוש שאתם מזינים ברשימת מילות המפתח לקמפיין – אתם מציעים לגוגל הצעת מחיר מסוימת (או מאפשרים לגוגל לבחור את העלות) לכל הקלקה על המודעה שהופיע בחיפוש של אותו ביטוי. לדוגמה: אם הצעת המחיר המקסימלית שלכם לקליק עבור הביטוי "עורך דין דיני עבודה" הינה 20 שקלים אז כאשר הגולשים יחפשו ביטוי זה וילחצו על מודעה שלכם שתופיע – גוגל תהיה רשאית לגבות עד 20 שקלים לכל לחיצה שכזו. כמובן שיש פרמטרים שונים שגוגל מתחשבת בהם כמו רלוונטיות המודעה, אחוז הלחיצה עליה וכו'. ככל שהציונים של אלה יהיו טובים יותר כך גוגל תפחית את העלות לקליק על המודעה שלכם ותשמח להציג אתכם יותר. 

כאשר המודעה שלכם פעילה לביטוי מפתח שלילי או לא ממוקד או לא רלוונטי עבורכם אתם בעצם זורקים כסף רב באוויר. נניח שמישהו מחפש עורך דין מסחר בינלאומי או עורך דין שוק ההון – ואילו לא תחומים שאתם מתעסקים איתם – אז אולי הגולש מחפש עורך דין, אולם אם אתם לא יכולים לספק לו את השירות הרלוונטי סתם תבזבז כסף רב עבור אותם גולשים שמחפשים את הביטויים הללו ונכנסים למודעה שלכם. המודעה שלכם גם עשויה להיות לא רלוונטית עבורם ואחוזי הלחיצה יהיו נמוכים יותר. מה קורה במקרים כאלה? גוגל תרצה לפצות את עצמה בשל אחוזי הלחיצה הנמוכים והחשיפות היקרות שהיא מעניקה לכם על חשבון מודעות אחרות רלוונטיות יותר ולכן תגבה מכם עלות גבוהה יותר לקליק. 

איך אני מאתר מילות מפתח שליליות עבור הקמפיין שלי?

יש כמה דרכים לעשות זאת והדרך הטובה ביותר היא פשוט להתחיל לרשום. התחילו מלרשום את הביטויים שהגולשים עשויים לחפש ולהיות קרובים אליכם ושאתם לא רוצים שהמודעה שלכם תופיע עבורם. לדוגמה: אם אתם מספקים שירותי עריכת דין במרכז הארץ בלבד, ייתכן ותרצו לסנן מילות המפתח הקשורות למשל ל"עורך דין בצפון", "עורך דין בדרום" ואפילו להרחיב את זה עם עשרות ביטויי מפתח של עורכי דין לפי ערים בצפון ובדרום שיש להם נפח חיפוש ואתם חוששים שיגיעו משם גולשים לא רלוונטיים אליכם. 

לאחר הנושא הגיאוגרפי תוכלו להרחיב את הרשימה לפי תחומים ותתי תחומים, לפי מגדר, לפי גילאים, לפי ארץ/חו"ל, לפי שפות ועוד. 

איך אני מעלה את רשימת מילות המפתח השליליות לקמפיין שלי ומקשר אותן אליהן?

זה מאוד פשוט. כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לחשבון שלכם בגוגל אדס. כעת בתפריט הצדדי לחצו על מילות מפתח -> מילות מפתח שליליות.

בעמוד הזה תוכלו לראות 2 אפשרויות: הוספת מילות מפתח שליליות או יצירת רשימה חדשה והאפשרות השנייה היא שימוש ברשימת מילות מפתח שליליות (אם כבר יש לכם אחת כזו במערכת). 

בחרו באופציה הראשונה וכעת מתחת לזה תוכלו לבחור האם לשייך את הרשימה הזו לקמפיין או קבוצת מודעות מסוימים ואם כן – תוכלו גם לבחור את אותו קמפיין או אותה קבוצת מודעות. 

מתחת לזה תוכלו לראות תיבה ריקה בה תוכלו להזין את רשימת מילות המפתח השליליות שהחלטתם להוסיף לקמפיין. הוסיפו אותן אחת מתחת לשנייה ללא פסיקים.

לבסוף לחצו על הכפתור "שמירה". 

לסיכום; שימוש במילות מפתח שליליות בקמפיין שלכם לא פחות חשוב מאשר ביטויי מפתח רלוונטיים לקמפיין. כך תוכלו לייעל בצורה משמעותית את הקמפיין שלכם, להפסיק לבזבז את תקציב הקמפיין עבור גולשים לא רלוונטיים או כלליים מדי עם יחס המרה נמוך ולתת לכם שלכם לעבוד בצורה אפקטיבית ליצירת תוצאות רלוונטיות ביותר. אם יש לכם טיפים נוספים בנושא מילות מפתח שליליות נשמח לשמוע אותם כאן למטה בתגובות.

פרגנו לי בשיתוף ואולי תזכו בפרס מתנת...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
תוכן עניינים
להתחבר באהבה
הספרים שלנו

להורדת הספר בחינם השאירו פרטים!

אולי יעניין אותך גם
נכסים דיגיטליים
מילות מפתח שליליות (Negative Keywords)

מערכת הפרסום של גוגל (בעבר הייתה נקראת גוגל אדווארדס וכיום גוגל אדס) הינה מערכת הפרסום המובילה בעולם האינטרנט ויש יאמרו גם מחוץ לאינטרנט – בכל

קרא עוד »
נכסים דיגיטליים
פוסט לדוגמא 3

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן