איך לעשות אפיון מהיר ללקוח הפוטנציאלי שלך?

איך לאפיין לקוח פוטנציאלי?

כידוע אפיון הלקוח הפוטנציאלי הוא אחת המשימות הראשונות בכל הליך מיתוג ופרסום, כאשר המטרה שלו היא להגדיר את הלקוח הפוטנציאלי בצורה המדויקת ביותר. אפיון זה חיוני מאוד כיוון שכל הקופי, התכנים, העיצובים, התשתיות, המוצר והאופן שבו נפרסם ונתפעל באופן שוטף את העסק צריכים להיות מותאמים לאותו קהל יעד. אפיון שגוי של קהל היעד עשוי לגרום לכם לבזבוז זמן, כסף ומשאבים רבים בניהול קמפיינים כושלים.

הבסיס של כל קמפיין מוצלח הוא קודם כל קופי טוב. כדי לכתוב אחד כזה חייבים לדעת להגדיר אווטאר, כלומר את הזהות של קהל היעד שלכם בצורה הכי מוחשית ומדויקת שאפשר. אז קחו דף ועט, רשמו את הסעיפים הבאים והתחילו להגדיר את קהל היעד שלכם בצורה הטובה ביותר. לצורך ההמחשה בדוגמאות נניח שאתם מוכרים סדרת אימוני יוגה במסגרת אישית או קבוצתית בשיטה המאפשרת לכל אדם, גם אם הוא עסוק מאוד, לשלב אימונים קצרים ואפקטיביים מספר פעמים בשבוע עבור עצמו ובריאותו.

שלב 1 – אפיון הדמות:

ראשית יהיה עליכם לאפיין את הדמות – איך היא נראית? בת כמה היא? גבר/אישה? מה היא אוהבת לעשות? במה עובדת עובדת? כמה היא מרוויחה? האם היא משתתפת בחוגים מסוימים? כמה ילדים יש לה? היכן היא מתגוררת בארץ? איך המצב הכלכלי שלה? וכו' כל דבר שתוכלו לכתוב תכתבו.

לדוגמה: שירה, בת 32 ממרכז הארץ, נשואה ליואב, אימא ל2 ילדים מקסימים. לשירה שיער חלק, עם גווני בלונד. שירה עובדת בבנק ויואב איש הייטק. שירה אוהבת יוגה אבל אין לה כל כך זמן לתרגל יותר מדי כיוון שאחר הצהריים אחרי העבודה היא חוזרת ומטפלת בצרכי הילדים כשיואב חוזר הביתה מאוד מאוחר מהעבודה. לפני השינה שירה אוהבת לצפות בסדרות שמעשירות את הידע שלה בתחומים שונים. שירה חברה בקבוצות אימהות שונות בפייסבוק ובוואטסאפ, פעילה באינסטגרם בשיתוף פוסטים מהחיים כאימא ויש לה 2,000 עוקבים.

שלב 2 – מה הכאבים שלה?

הגענו לחלק המעניין – אנשים קונים משהו שיכול לעזור לשפר את חייהם או משהו שפותר להם כאב צורב. מהם הכאבים של האווטאר שלכם? של הדמות שלכם?

לדוגמה: שירה מתוסכלת מכך שאין לה זמן לתרגל יוגה שהיא מאוד אוהבת וחושבת שהיא חיונית לשמירה על הבריאות הפיזית והמנטלית שלה ולצורך השקט הנפשי שלה. יואב עובד מהבוקר עד הלילה והם מתראים בעיקר בסופ"שים כאשר בשעות אחר הצהריים היא דואגת לילדים בעיקר.

שלב 3 – מהם הפתרונות שאתם יכולים להציע להם?

השלב השלישי הוא כיצד המוצרים/השירותים שלכם יכולים לסייע לאותה דמות שהיא קהל היעד העיקרי שלכם. כמובן שמלכתחילה אתם מאפיינים את קהל היעד ככזה שאתם מעריכים שהוא יזדקק לשירות ולמוצר שלכם והאפיון רק אמור לחדד ולהכיר לכם טוב יותר את הקהל שלכם.
במקרה שלנו – אתם יכולים להציע לשירה את הפתרון שלכם – תוכנית אימונים שבועית לתרגול יוגה בצורה אפקטיבית באימונים קצרים של עד 20 דקות בכל אימון, בשעות הבוקר, בשעות ההפסקה בעבודה או בשעות הערב בהתאם לנוחות שלה.

פרגנו לי בשיתוף ואולי תזכו בפרס מתנת...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
תוכן עניינים
להתחבר באהבה
הספרים שלנו

להורדת הספר בחינם השאירו פרטים!

אולי יעניין אותך גם
נכסים דיגיטליים
מילות מפתח שליליות (Negative Keywords)

מערכת הפרסום של גוגל (בעבר הייתה נקראת גוגל אדווארדס וכיום גוגל אדס) הינה מערכת הפרסום המובילה בעולם האינטרנט ויש יאמרו גם מחוץ לאינטרנט – בכל

קרא עוד »
נכסים דיגיטליים
פוסט לדוגמא 3

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן