אני זוכר את היום הזה.. בערך שבוע לפני סוף השנה האזרחית… השלב שבו הייתי צריך כבר להיות מוכן עם אסטרטגיית פרסום לעסק שלי לשנת 2025 כי השנה תכף מתחילה, אני צריך להתחיל לעבוד על התכנים החדשים, להחליט אילו שירותים אני רוצה לקדם הכי הרבה השנה וכו'. לפני 3 חודשים 2 לקוחות גדולים שלי החליטו ביום בהיר אחד להקפיא עבודה איתי, אחרי שנים של עבודה משותפת (אחד 3 שנים והשני כ-7 שנים לערך). הקפאת העבודה איתם הקפיאה גם את ליבי שכן אני רגיל לעבוד עם לקוחות לאורך שנים קדימה, נותן להם הרבה מעבר לתשלום שאני מקבל ודואג לשמור עליהם שבעי רצון. עם הלקוחות הללו אפילו פיתחתי קשרים שהם קצת מעבר לביזנס ובכל זאת, כאשר התחשק להם וללא הכנה מראש, החליטו להקפיא עבודה. מכאן החלטתי שבשנת 2025 אני כנראה אשדרג את מנעד השירותים שלי למה שהיה צריך להיות מלכתחילה כשהקמתי את החברה שלי, מיריקלס, כחברת שיווק ופרסום דיגיטלי איי שם בשנת 2012. איך כל זה קשור לאישה יקרה ונפלאה שכמעט זורקת עליי כוס קפה? התשובה בפסקה הבאה.
יום עבודה רגיל שהפך ליום חשוב:
שעות של בין ערביים, במקום שמיים כתומים וכמה עורבים שעושים רעש המבשר על בוא הערב, השמיים היו מעוניינים, כמעט שחורים, ברקים ורעמים החלו להתריע על בואה של סופת גשמים. אוקי לא באמת… היה מעונן וקצת טפטופים פשוט רציתי לייצר דרמה המתאימה ליום חשוב שכזה. האישה יושבת בסלון עם כוס קפה ביד, צופה בטלוויזיה על חברת תיווך בעמק הסיליקון בארה"ב שמקבלת מיליון דולר עמלה מכל מכירה של בית ואז מסתכלת עליי בתחושת ביאוס שאני קורע את התחת בשיווק דיגיטלי. מפה לשם, זהו היום בו החלטתי שזהו, במשך שנים התמקדתי בעיקר בשירותי התוכן שלי, סיפקנו מעל 2000 מאמרים בחודש למשרדי פרסום ובתי עסק עם צוות נרחק של כותבים מוכשרים וטובים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, סיפור חיים מלא השראה ולרוב מדובר על הורים לילדים שבסך הכול רוצים להתפרנס בכבוד. הקפאת העבודה עם הלקוחות הגדולים 3 חודשים לפני כן פגעה בפרנסה שלי, ובפרנסה של עוד 12 כותבים וכותבות תוכן שהיו זקוקים להכנסה הזו. אנו מדברים על עבודה בהיקף של עשרות אלפי שקלים בחודש ואלפי שקלים בממוצע לכותב.
הבנתי שהלקוחות הגדולים כבר לא חוזרים ושאני לא יכול להמשיך לחכות. התחלתי לשבור את הראש לגבי שינוי התפישה שלי והאופן שבו אני רוצה להרחיב את מנעד השירותים שלי ללקוחות הקיימים שלי וללקוחות חדשים. החלטתי לחזור למקורות. לעזור לאנשים להגשים את החזון שלהם, האישי והעסקי, ובכך גם להגשים את החזון שלי. החלטתי לספק ללקוחות מעטפת שיווק מלאה לעסקים בדיגיטל. יצרתי שת"פ עם קולגות מדהימים ומומחים כל אחד בתחומו: בניית אתרים, קידום אתרים, ניהול סושיאל, עיצוב גרפי, ניהול קמפיינים ממומנים. צוות כותבי תוכן כבר יש לי וכמובן את הניסיון שלי בכל התחומים הללו כדי להוביל את הכול. התחלתי לשבת על אפיון חדש לעסק, קהל היעד, והתחלתי להתלבט היכן להשקיע בפרסום בשנת 2025. אני הרי מכיר את הערוצים אבל היכן כדאי להתמקד בהתחלה?
מפה לשם התחלתי להתלבט בכל ולפעמים דפקתי איזו צעקה כזו בהתלהבות, שכל פעם מבהילה את האישה. מזכיר שהיא עם כוס קפה ביד שכל רגע יכול היה להישפך עליה. בשלב כלשהו יצאתי מהמשרד לספר לה בהתלהבות על המהלך והיא ממש נבהלה עד כדי כך שנשפך עליה קצת קפה. זהו השלב שהקש שבר את הדבשת של הגמל והיא הייתה רחוקה רגע אחד של חוסר שליטה עצמית מלזרוק עליי את הכוס עם הקפה. אי אפשר להאשים אותה כמובן. הייתי באנרגיות מוגזמות שלא מאפיינות את רוח התקופה וכנראה גם לא התכתבו לה עם השלווה והנחת שחיפשה בישיבה מול הטלוויזיה עם הקפה כשהיא משקיפה על הילדה פותרת פאזלים על הספה בסלון.
אז מה הוחלט? היכן כדאי להשקיע בפרסום העסק בשנת 2025?
ובכן לכל עסק יש קהל יעד שונה הרלוונטי עבורו ולכן ייתכן ותמצאו אותו בפלטפורמות שונות ברשת. לדוגמה:
- פיצרייה מקומית תעדיף להשקיע בקידום אתרים לוקאלי ואולי פרסום ממומן כדי להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל כשמישהו מחפש משלוח של פיצה באותה העיר או באותו אזור.
- יועצים או מטפלים למיניהם יכולים להשקיע בבניית קהל עוקבים נאמן ברשתות החברתיות.
- בית מלון המעוניין להגדיל מכירות בתקופת החגים או הקיץ יכול לשלב עבודה שוטפת עם פלטפורמות כמו בוקינג, לצד פעילות ממומנת ברשתות החברתיות עם סרטונים שמציגים בצורה וויזואלית את החוויות הזוגיות והמשפחתיות שיהיו לאנשים שיגיעו לנפוש אצלם.
ערוצי הפרסום הפופולריים ביותר כיום הם קידום אורגני (SEO), רשתות חברתיות (בעיקר אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק הרלוונטיים לקהל הישראלי), קמפיינים ממומנים במערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק וכמובן גם ניהול ערוץ יוטיוב פופולרי יכול לתרום למרבית בעלי העסקים.
כל אלו ערוצי שיווק מוכחים. ההחלטה תהיה בהתאם לקהל היעד שלכם, לשירותים והמוצרים שלכם ולסוגי התכנים שאתם יכולים להפיק עבורם. אני הולך השנה להשקיע הרבה בבלוג שלי שבו אתם קוראים מאמר זה כעת, בערוץ היוטיוב שלי, בפייסבוק ובאינסטגרם. אלו הערוצים שאני בחרתי להפעיל השנה הכי הרבה.
לא בטוחים איך להתחיל? היכן להשקיע? אני והצוות המקצועי שלנו נשמח לעזור לכם החל משלב הייעוץ והאפיון הראשוני, דרך אפיון קהל היעד ועד לבניית תשתיות ועבודת הפרסום בפועל, ניהול הקמפיינים, יצירת תכנים ועוד.